Nyheder

Nyt Vin inventar til SuperBrugsen

SuperBrugskædens nye vinkoncept skaber den helt rigtige stemning i SuperBrugsens vinafdeling.

Inventa blev i sommeren 2014 kontaktet af Coops konceptudvikling med henblik på, at deltage i udviklingen af SuperBrugsens nye vinkoncept.
SuperBrugskæden havde forinden, sammen med reklamebureauet Ocean, udarbejdet et ideoplæg, hvor man gjorde sig tanker om indretning, udtryk og materialer med det formål, at skabe den rigtige stemning i SuperBrugsens vinafdeling.

I de følgende uger gennemførtes en hektisk udviklingsfase, hvor inventarkonceptet blev endeligt fastlagt - helt ned i detaljen, i et nært samarbejde mellem Coops konceptafdeling, SuperBrugskæden, Ocean Agency og Inventas designafdeling.
I september 2014 etablerede man 6 testbutikker fordelt over hele Danmark. Efter en veloverstået testperiode resulterede dette i en første ordre til ca. 200 butikker.

Leverancen af disse er gennemført i foråret 2015, og flere butikker vil komme til, så inventaret vil findes i stort set hele kæden.
Konceptets væsentligste element er en vinkasse, 60x40x26 cm, i massivtræ påtrykt vinafdelingens eget logo med teksten ”SB Vinhandel – vin er for alle”.
Til disse kasser findes to størrelser inventarfag til skråeksponering af henholdsvis 6 eller 9 vinkasser. Inventarfagene kan opstilles, så de danner en 4-sidet ø. Derudover eksponeres vinen i stakke af vinkasser på paller suppleret med stabelplader,  oplægsborde og vinsmagningsstativ. Der er indtil videre produceret mere end 14.000 stk. vinkasser.

Se billeder af projekterne

 

Nyt Vin inventar til SuperBrugsen