Pressemeddelelse 9. juli 2021

Udvidelse af ejergruppen hos Inventa A/S

Inventa A/S, førende producent af specialinventar, har indgået partnerskab med Pia Grandelag, der siden oktober 2019 har fungeret som administrerende direktør i selskabet. Virksomhedens øvrige ejere, Jesper Kristensen og Morten Kristensen, fortsætter i ejergruppen uden ændring, og oplyser at udvidelsen af ejergruppen sker som et vigtigt skridt i retningen mod at fremtidssikre virksomheden.

Inventa A/S hører til Danmarks dygtigste designere og producenter af specialinventar til hovedsageligt erhverv, detailhandlen, hotel- og restaurationsbranchen. Virksomheden lægger vægt på at være båret af kompetente fagfolk, som leverer solidt håndværk og stærkt design – et mantra, som nu føres ud i fremtiden med en styrket strategi og klare udviklingsmål. Som et led i sikringen af netop den udvikling, har ejergruppen indgået ejerskabsaftale med virksomhedens administrerende direktør, Pia Grandelag.

Pia Grandelag indtrådte i virksomhedens ledelse i 2019, som et led i en ny vækststrategi og med stort fokus på virksomhedens forretningsplan og vækstpotentiale. Siden da har Inventa A/S’ udviklingskurve været støt stigende, og med den nye aftale ser virksomhedens ledelse frem til et endnu tættere samarbejde. ”Jeg har længe ønsket at fokusere yderligere på konceptudvikling, kundeservice og et bredere salg til vores kunder. Med denne aftale tager virksomheden et stort skridt i den retning, ligesom vi fremtidssikrer firmaets udvikling. Jeg ser frem til det nye og tættere samarbejde”, lyder det fra Pia Grandelag.

Jesper Kristensen og Morten Kristensen udtrykker også store forventninger til et tættere samarbejde, som skal føre den hidtidige strategi videre. ”Vores samarbejde har vist, at vi kan skabe gode resultater sammen. Det er primært vores mål at sikre en sund og stabil forretning med vores samarbejdspartnere, hvor vi fortsat leverer fantastiske produkter, har tilfredse kunder og glade medarbejdere. Med de nye tiltag er det håbet, at vi kan nå endnu bredere ud på markedet, styrke og udvikle vores kundeportefølje, og fortsætte den vækstkurve, vi har arbejdet os ind på”.